недеља, 4. мај 2014.

ЕГУ 2014 конференција у Бечу

У Бечу је од 27. априла до 2. маја одржана Генерална скупштина Европске уније геонаука (ЕГУ). Овоје била приликада се представе млади научници из области геонаука, али и искуснији са својим истраживачким радовима. ЕГУ је унија која је посвећена прегледу постигнутих резултата у геонаукама, планетарним и просторним наукама за добробит човечанства. Основана је у септембру2002. године спајањем Европског геофизичког друштва и Европске Геонаучне уније. Седиште ове организације је у Минхену, Немачка. То је непрофитна међународна заједница научника са преко 12.500 чланова из целог света. Чланство је отворено за појединце који се професионално баве истраживањима или студијама у оквиру геонаука или сродних наука.



ЕГУ има тренутно портфолио од 15 различитих научних часописа, који користе иновативни приступ отвореног формата (http://copernicus.org/open-access), а организује низ тематских састанака у сврху образовања и активности на терену. Њихова годишња Генерална скупштина је највећи и најзначајнији европски догађај у области геонаука, који привлачи више од 11.000 научника из целог света. Генерална скупштина покрива широк спектар тема, укључујући вулканологију, планетарна истраживања, унутрашњу структуру Земље и Земљину атмосферу, климу као и енергију и ресурсе.


Поглед на плаву салу са постерима

Ове године сам први пут имао прилику да учествујем на овом скупу и то захваљујући мојој другарици Ани Ђуричић. Кроз нашу комуникацију послала ми је позив да учествујем на овом скупу пошто се дужи низ година уназад бавим истраживањима у сфери промоције астрономије путем инетернета и препоручила ми је да посетим овај скуп и да ће ми се сигурно свидети. У томе није погрешила јер сам заиста уживао у самом скупу, имао прилике да видим велики број радова и упознам се са начином организације оваквих догађаја, који је заиста функционисао у минут, без закашњења, немачки прецизно. Овакав вид комуникације и сарадње треба да представља прави пример сарадње младих истраживача и како се представља земља на међународним скуповима. О томе након кратког представљања Аниног рада.

Поглед на улаз у Аустриа ценатр у Бечу

Ана Ђуричић, је бивши ђак Гимназије у Крушевцу и стипендиста Фонда за подстицај и развој младих талената Града Крушевца. Она је на овој конференцији представила рад по називом "Parameter Estimation of Fossil Oysters from High Resolution 3D Point Cloud and Image Data".Ана се бави 3D моделовањем највећег светског налазишта фосилних остатака морских острига старих преко 16 милиона година. Јединствени гребен фосила је ископан у Штетену, у Доњој Аустрији. Истраживање комбинује методе фотограметрије, геологије и палеонтологије како би се проценили геометријски параметри, документовали и квантификовали фосилни остаци на откривеном налазишту. Најновије технике ласерског скенирања и процесирања података помоћу аутоматских алгоритама су коришћене у њеном досадашњем истраживачком раду. Анине студије су подржане од стране аустријског Фонда за науку FWF (http://www.fwf.ac.at/).


Са Аном Ђуричић током постер сесије

Ана данас ради као асистент на пројекту "Smart Geology" у Природњачком музеју у Бечу и у исто време на Техничком Универзитету у Бечу похађа докторске студије на Факултету за математику и геоинформације, у групи за фотограметрију и даљинску детекцију (https://geo.tuwien.ac.at/).

Током презентације свог рада који је имао усмени део и постер, Ана је на заиста једноставан и сликовит начин представила свој рад. Оно што ме је највише одушевило јесте што је са собом понела два узорка фосила острига које смо имали прилике лично да видимо и препоручила нам је да обавезно посетимо локацију где она реализује своје истраживање.

Књига информација, чланска карта ЕГУ и ИД картица

Што се мог рада тиче ја сам на скупу представио рад по називом "Astronomy from the chair - the application of the Internet in promoting of Astronomy". Свој рад сам представио у оквиру постер сесије и покушао сам у њему да опишем Виртуелни телескоп пројекат, као најуспешнији пројекат у области роботизованих опсерваторија, Астрономија из фотеље у Нишу и приказао сам краћу анализу користи и трошкова примене роботизованих телескопа у области образовања где сам показао да је економски исплативо да школе и појединци закупе време на висококвалитетним телескопима за обављање својих истраживања. Рад је добио позитивне коментаре и велики број људи је дискутовао у вези саме анализе коју сам урадио. Током презентације рада поделио сам промотивне материјале са краћим текстом рада и текстом најновијег пројекта на коме радим под називом "Небо (ни)је граница". Тренутно ишчекујем резултате такмичења за најбољи постер на конференцији.

Током презентације свог рада

На крају могу само рећи да сам заиста уживао на скупу, где сам имао прилике да представим своје истраживање, али и да се упознам са радовима других младих истраживача из света. Искористио бих прилику да се захвалим Ани која ме је позвала на конференцију, Братиславу Гашићу, Славиши Гајићу, Драгани Јанићијевић и Фонду за подстицање младих талената града Крушевца који су ми помогли и омогућили да отпутујем за Беч и присуствујем овој конференцији и упознам се са младим истраживачима широм света и Бечом. Посебно се захваљујем својој девојци Сањи Јовановић која ме је подржала да припремим овај рад и представим га у Бечу.

Са Драганом Јанићијевић испер катедрале у Бечу

Фотографије које сам снимио на скупу, као и неке од Аниних фотографија можете погледати у галерији. Више информација о самој конференцији и посећености истој можете наћи на сајту http://www.egu2014.eu/home.html.

Постер презентација рада




Нема коментара:

Постави коментар